039.: Énekesnők mondanivalóval

12:43


Ó, te jó ég, azt akarom mondani, hogy vannak olyan énekesnők, akik még nem adták el magukat teljesen a médiának, a videóklippjeik nem arról szólnak, hogy majdnem meztelenül vonaglanak, és a témájuk elsősorban nem a szexualitás?
Igen, röviden összefoglalva pontosan erről szól a mai blogbejegyzés. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy amit a legtöbb énekesnő csinál rossz dolog. Sőt, beismerem, hogy volt olyan napom, mikor ötször egymás után lejátszottam Rihanna Work című számát úgy is, hogy nem értek belőle semmit (nem mintha lenne bármi értelme a dalszövegnek...). Ráadásul még azt is hozzátenném, hogy szerintem Ariana Grande-nek jól áll az, ahogy vonaglik, elismerem, ha valaki jól néz ki. 
De mikor már eljutunk odáig, hogy a populáris zenék fele női hátsó felekről szól, az ember elgondolkozik azon, hogy mit hallgasson, ha nem akarja, hogy az agysejtjei elpusztuljanak. És így gondolkodtam el azon, hogy kiket is hallgatok én, mikor mondanivalóval bíró zenét szeretnék hallgatni, és ezért döntöttem úgy, hogy ezeket az énekesnőket bemutatom nektek.
Sajnos sosem rajongtam olyan szinten senkiért, hogy az élete minden pillanatát fel tudjam idézni, sőt, néhány kedvencemről azt se tudom pontosan, hogy milyen származású. Úgy érzem, hogy az ő esetükben nem ez a lényeg, hanem az, amit a munkásságuk során nyújtanak az embernek.
Erre csak azért tértem ki, hogy tisztázzam; nem életrajzot fogok írni, csupán leírom róluk, hogy számomra miért szerethetőek, és talán ez által Ti is utánuk néztek majd, hogy aztán hasonló okok miatt általatok is kedveltté váljanak.

1.: Melanie Martinez
Melanie a Voice-ban tűnt fel először, később pedig a Carousel című számát adta az American Horror Story sorozatnak. A hangja egyedi, különleges személyiségével pedig olyan fantáziavilágot teremt klippjeiben (mert van olyan, amit ő rendez), ami görbe tükröt mutat a való életre. Minden egyes szám egy-egy történetet mesél el, köztük akadnak olyanok, amik kapcsolódnak egymáshoz. Tehát ha az embernek van elég türelme, nem csak a zenét tudja élvezni, de a fejében összerakhatja a szöveg által leírt történetet, akár egy kirakóst.
Ajánlott szám: Pity PartySoap

2. Halsey
Kezdetben eredeti nevén töltött fel feldolgozásokat a Youtube-ra, majd mikor úgy döntött, hogy komolyabban szeretne foglalkozni a zenéléssel, felvette a Halsey művésznevet, mely anagrammája eredeti keresztnevének. Dalait magának írja, bennük kitér arra, hogy az új generációnak a túlélésért kell harcolnia (New Americana), hogy a megoldást önmagunkban kell keresnünk, egyedül mi rendelkezhetünk magunk felett (Control), illetve nemrég jelent meg a Castle című szerzeménye, mely a Vadász és a Jégkirálynő betétdala is egyben.
Ajánlott szám: Colors, Drive

3. Sia
Emlékeztek, mekkora felháborodást keltett, hogy egy 11 éves lány testszínű dresszben táncol egy videóklippben? És arra, hogy a lányhoz később a kislány mellé csatlakozott egy férfi ugyanilyen testszínű felszerelésben, köréjük pedig ketrec került? Igen, az ő dalaihoz készültek ezek a videók, és valami furcsa oknál fogva mindenki csak a szemével nézte őket, nem az eszével.
Akire a Sia-paróka felkerül, az eggyé válik az énekesnővel, és mivel ezt a bizonyos parókát bárki felteheti, a zenéje mindenkihez szól. Az Elastic Heart nem pedofíliáról szólt, hanem az énekesnő önmagában vívott harcáról, egy olyan harcról, amin akárki áteshet.
Ajánlott szám: Hostage, Footprints 

4. Marina Diamandis
(Marina and the diamonds)
Melanie-hoz hasonlóan egy külön világot teremtett, sőt, Electra Heart című albumával egy új személyiséget. Dalaiban a szerelmet képes versenyként, játékként megjeleníteni (Power&Control, How to be a heartbreaker), de ezzel együtt kitér az érzelmek törékenységére és arra, hogy pontosan e miatt próbálnak az emberek érzéketlenül közeledni egymáshoz. Természetesen megjelenik pár szerzeményeiben a társadalomkritika ("A TV megtanította, hogy érezzek, a valós életnek nincs jelentősége") is, Girls című száma például arról szól, hogy a nők milyen nevetséges dolgokat képesek tenni (nonstop fogyókúra, egymás kritizálása), csak azért, hogy a társadalom elfogadja őket.
Ajánlott szám: Blue, Shampain

5. Lana Del Rey
Évekkel ezelőtt ismertté vált, aztán egyszer csak menő volt Lana Del Rey-t hallgatni, ami lássuk be, nem olyan rossz, a fiatalok végre nem olyan témában hallgattak zenéket, hogy vajon hogy passzírozta be egy nő a kidolgozott fenekét a feszülős farmerjába (igen, ilyet is megéltünk). A számok fő témája a szerelem, de nem az a vattacukor fajtájú, ami általában a popslágereket jellemzi.
A csalódás, annak feldolgozása, és végül az elengedés mind megjelenik a számaiban, és mindezt azért tudja olyan jól visszaadni, mert saját tapasztalataiból merít. A világot egy reménytelen helyként jeleníti meg, amiben már a legtisztább érzelem is megkopik.
Ajánlott szám: Dark Paradise, Gods and Monsters

Ennyi lett volna a mai összefoglalóm. Tudom, hogy a világ tele van tehetséges énekesekkel rajtuk kívül, akik ugyanúgy ügyelnek arra, hogy jelentést adjanak a szerzeményeiknek. Egyszerűen nekem ők a kedvenceim, de mivel szeretek új előadókat megismerni, ezért kíváncsian várom, hogy szerintetek kik azok, akik megérdemelnék még, hogy bekerüljenek a felsorolásba.

You Might Also Like

6 megjegyzés

  1. Szia!
    El se hiszem, hogy végre valakinek ugyanazok a kedvencei, mint nekem. :D Egyszerűen imádom őket ötüket, és a dalaik tele vannak mondanivalóval. Nekem az első kedvencem Lana volt, emlékszem 2012-ben hallottam tőle először a Dark Paradise-t. :) Amit azóta is imádok, utána jött Marina, majd Sia, Melanie és végül Halsey. Számomra ők a legtehetségesebbek és valahogy egyik dalukat sem tudom megunni. (Halsey-t imádom bömböltetni órák hosszát)
    Nekem ezek a kedvenceim tőlük:
    Lana; Burning Desire, Born to Die, Ride, National Anthem.
    Halsey; Gasoline, Hurricane, New Americana, Castle, Control.
    Melanie; Pacify Her, Dollhouse, Milk and Cookies, Cake.
    Marina; Primadonna, Teen Idle, How to be a heartbreaker.
    Sia; Chandelier (nevemnél lévő C betű rövidítése, ugyanis innen vettem az írói nevem:), Cheap Thrills, Alive.

    Uhh, én nagyon örülök, hogy végre valaki bejegyzést szentelt pont nekik. :D Imádtam ezt a bejegyzésedet is!

    Puszi, Faithe

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)
      Ú, mikor valaki ugyanazokat a zenéket szereti, mint én, mindig úgy érzem, mintha egy rég elveszett családtagra találnék, szóval most itt vigyorgok és örülök neked. :D
      Én már nem tudom, milyen sorrendben ismertem meg őket, azt tudom, hogy Lanatól először a Born to die-t, Marinatól a Primadonna-t hallottam. Azt hiszem Melanie-t az American Horror Story miatt ismertem meg, Halsey pedig nem is tudom pontosan, honnan jött, egyszer csak azt vettem észre, hogy befurakodott a kedvenceim közé. :D
      Sia Chandelier száma nagyon sokat jelent nekem, bármikor meg tudom hallgatni, valahogy magamra találok benne, és boldoggá tesz, hogy láthatom, hogy másnak is fontos. :) A másik ilyen szám ami tényleg közel áll a személyemhez az a Teen Idle.
      Igazából ettől az öt előadótól tényleg annyi számot szeretek, hogy telerakhattam volna velük a bejegyzést, Sia This is acting albumát például úgy ahogy van imádom, de a 1000 forms of fear is annyira jó, hogy... nemtudommegfogalmazni, kínos írói pillanat. :D

      Szóval összességében örülök, hogy rokonlélekre találtam! :D ♥

      Törlés
  2. Szia! Még csak most találtam rá a blogodra, de egyből megfogott! Annyira jó látni, hogy nem csak én szeretem a fentebb felsorolt énekesnőket, és mások is látják, mit is jelképeznek valójában. Na meg, nagyon igényes maga az egész blog, csak így tovább :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)
      Örülök, hogy tetszik a blog, meg annak is, hogy találtam még egy embert aki ismeri és szereti ezeket az előadókat.
      Ó, ha láttad volna, mit összebénáztam a kódokkal... nem vagyok valami műszaki zseni, de jó olvasni, hogy igényesre sikerült. :'D

      Törlés
  3. Ha tudnád, hogy most mennyire megkedveltek... :) Nagyon örülök, hogy van, aki ismeri és szereti őket, mert sajnos nem túl népszerűek,itthon főleg nem, pedig Marina Budapesten is koncertezett ( amiről és sikeresen lemaradtam :( ). Melanie fandomjának (ha használhatom ezt a szót) néhány sajnos eléggé ellenséges akkor, ha nem ismered minden számát, vagy nem láttad az összes vele készült interjút stb. Imádom őket, ahogy levehetted Marinát és Melaniet a leginkább, viszont Sia dalainak leginkább a feldolgozásait szeretem ( főleg a Loïc Nottet-félét :3) , de mint személy, nagyon kedvelem őt is, és igen, a fenti kis kitérés ellenére a hangját is. Mostanában egy orosz énekes a nagy szerelmünk, de ez már egy másik téma :) Köszönöm a bejegyzést, elnézést a hosszú hozzászólásért és IMÁDLAK!
    xx

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)
      Szerencsére van pár barátnőm, akik ugyanúgy ismerik és szeretik őket, szóval nem olyan vészes a helyzet, csak a megfelelő körökben kell keresni. Az sajnos elmondható, hogy ha bemész a suliba, és rákérdezel, maximum csak Lana és Sia populáris számait fogják ismerni. :/
      A fandomokról nem nagyon tudok semmit, csak egynek voltam részese, a One Direction rajongóinak (életem sötét, de egyben vicces korszaka... minden lány átesik legalább egy fiúbandán :D) is voltak elég fura megnyilvánulásai. Sajnos egy Melanie-val se készült interjút se láttam, így lehet, hogy megdobálnának kedves kommentekkel. :DD
      Számomra Sia az az ember, aki csak jó számokat tud felmutatni... ha elsőre nem tetszik, meghallgatom még kétszer aztán már azon gondolkodok, hogy honnan töltsem le. Sajnos mostanában eléggé a megszállottja vagyok (DE csak egy interjút láttam vele, az is a carpool karaoke volt).
      Köszönöm a hosszú hozzászólást, mert imádom, és téged is. ♥

      Törlés

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images